سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/9/16
8:29 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

شاید تا به حال از بین این سیصد و خورده ای مطلب کمترین تعداد مطالب به یکی از محصولات پورشه اختصاص داشته . البته تو مطالبی هم که در مورد پورشه بوده خود پورشه به تنهایی مورد بحث نبود بلکه در یک مقایسه با بقیه ی خودرو ها شرکت داشت .  شاید یکی از دلایل این عدم توجه به پورشه به سیاست وبلاگ که خیلی سوپراسپرت ها رو پوشش نمیده برمیگرده و دلیل دیگرش هم عدم علاقه نداشتن خود من به محصولات این شرکته . اما امروز شرکت پورشه به معرفی خودرویی پرداخت که خود من شخصا به اون علاقه ی خاصی دارم .

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

Porsche Panamera

 

2010 Porsche Panamera

 

مدت های مدیدی بود که شاهد انتشار تصاویری از خودروی چهاردر پورشه بودیم . انواع و اقسام عکس ها و فیلم هایی که این خودرو را با پوشش های کامل در خیابان های آلمان و پیست نوربور رینگ به معرض نمایش میگذاشت خودرو دوستان را در حسرت دیدن چهره ی واقعی این خودرو می گذاشت .

اینک شرکت پورشه به این انتظارات پایان داد و اولین تصاویر و اطلاعات رسمی را از کوپه ی چهار در خود که برای رقابت با اتومبیل هایی نظیر مرسدس CLS و فولکس واگن پاسات CC تدارک دیده شده را منتشر نمود . البته در آینده ی نزدیک برخی از گونه های پانامرا با محصول چهار در لامبورگینی ( استوک که شاید گونه ی تولیدی آن نام دیگری به خود بگیرد ) و آستون مارتین ( رپید ) رقابت خواهد نمود .

 

طراحی :

 

طراحی خارجی این خودرو به وضوح پورشه بودنش را به نمایش می گذارد . فرم تقریبا کشیده ی چراغ های جلو که بی شباهت به گونه ی 911 نیست و فرم خاص و عضلانی بدنه و گلگیرها همگی DNA محصولات پورشه را در خود جای داده اند .

 

2010 Porsche Panamera

 

در پانامرا بر خلاف اغلب خودروهای امروزی ( به خصوص انواع بنز و ب ام و ) از خطوط تیز و برجسته خبری نیست . شخصیت اصلی خودرو را حالت موجی شکل کاپوت جلو و امتداد آن که به بخش عقب و ستون C نیز می رسد ; شکل می دهد .  البته بر روی همین کاپوت دو خط  برآمده و ضخیم نیز دیده می شوند که موجب شده اند چهره ی خودرو از یک نواختی در بیاید .

برشی که از  درب جلو شروع می شود حالتی پویا و روان به کناره های اتومبیل ارزانی می دارد . این برش ادامه پیدا می کند و پس از یک چرخش 90 درجه ای در امتداد رکاب درها به بخش های عقبی می رسد .

نمای عقب این خودرو به هیچ وجه فرم کوپه های عادی را ندارد . می توان به نوعی شکل صندوق این خودرو را فست بک دانست ولی به هر حال این فرم هر چه که هست زیبا و چشم نواز است . البته جذابیت این طرح آن قدر زیاد نیست که بتواند شما را در وهله ی اول شوکه کند ولی مطمئنا طرح آن دیر از چشم خواهد افتاد .

در کل طراحی پانامرا را باید اوج خلاقیت و مرزشکنی طرحان پورشه در چهارچوب بسیار سنتی و محافظه کارانه ی این شرکت دانست . اگرچه جذابیت بدنه ی این خودرو را نمی توان در حد محصولات لامبورگینی دانست ولی در نوع خود طرح همین بدنه نیز جالب توجه است .

 

موتور و گیربکس :

 

برای این خودرو موتورهای V6 و V8 ای در نظر گرفته شده است که بین 300 تا 500 اسب بخار قدرت تولید می کنند .  این موتورها هم از انواع تنفس طبیعی هستند و هم از توربوشارژر استفاده می کنند .

گیربکسی موسوم به PDK که دارای هفت دنده می باشد و از دو نوع دوکلاچه نیز هست به عنوان آپشن عرضه خواهد شد تا کسانی که به گیربکس شش سرعته ی دستی علاقه ای ندارند این گیربکس را سفارش دهند .

مدل هیبریدی این خودرو نیز در آینده ی نزدیک عرضه خواهد شد .

 

پایان سخن :

 

پانامرا  را باید یک کوپه ی 2+2 به حساب آورد که می تواند در صورت ورود به بازار طرفداران پورشه را بیش از پیش خوشحال کند . این خودروی زیبا در سایت تولیدی شرکت پورشه واقع در لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد و زمان عرضه ی آن نیز در آگوست 2009 خواهد بود .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ