سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/9/1
12:7 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

از مدت ها قبل خیلی از شما درخواست معرفی خودروهای سی ان جی سوز روز دنیا رو داشتید . البته در مقاطعی به این موضوع پرداختم و مطالبی رو هم منتشر کردم و حالا امروز می خوام که یکی دیگر از جدیدترین خودروهای گازسوز رو به محضرتون معرفی کنم .

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

 

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

 

نمایشگاه خودروی " بولونیا " میعادگاه اپل با طرفداران محیط زیست خواهد بود . در این نمایشگاه که از تاریخ ? دسامبر آغاز می شود این شرکت آلمانی اولین خودروی ون گازسوز توربوشارژر دار را به معرض نمایش می گذارد .

در سال ???? خودروهای دوگانه سوز اپل قابلیت استفاده از دو سوخت بنزین و گاز طبیعی ( CNG )  را دارا بودند ولی اینک زفیرای دوگانه سوز می تواند از سوخت بیومتان و گاز طبیعی بهره ببرد . البته امکان استفاده از مخلوط این دو سوخت نیز وجود دارد .  یکی دیگر از منابعی که نیروی بخش این خودرو خواهد بود بنزین است که از  آن نیز در مواقع لزوم می توان استفاده کرد .

پیستون ها ; سوپاپ ها و نشیمنگاه سوپاپ های ویژه از جمله تفاوت هایی است که این خودرو با گونه های عادی دارد . سیستم جرقه زنی نیز دستخوش تغییراتی گشته است تا با وِیژگی های سوخت گاز طبیعی هماهنگ تر باشد .

با یک باک پر گاز طبیعی می توانید تا 370 کیلومتر مسافت را بپیمایید و البته یک مخزن بنزین  نیز در نظر گرفته شده که با آن نیز 150 کیلومتر دیگر را طی خواهید کرد .

چهار مخزن سوخت این خودرو در زیر اکسل های عقب جاگذاری شده اند تا بدین وسیله هیچ تغییری در فضای اتاق به وجود نیاید و خودرو فضای جادار خود را حفظ کند .

اما کمی هم به ویژگی های فنی این موتور پاک بپردازیم . حداکثر قدرت موتور زفیرا برابر 150 اسب بخار می باشد . بیشینه ی گشتاور که 210 نیوتون متر است در دور موتور 2300 به دست می آید .

میزان مصرف گاز طبیعی این خودرو در هر صد کیلومتر تنها 3/5 کیلوگرم است .  از اگزوز این خودرو در هر کیلومتر نیز فقط 144 گرم گاز دی اکسید کربن خارج می گردد .

در نه ماهه ی اول امسال بیش از 75000 دستگاه خودروی CNG سوز در پنج کشور عمده ی خریدار این گونه خودروها ( آلمان - سوئد - ایتالیا - اتریش و سوئیس )  به فروش رسید .

شرکت اپل تاکنون 58000 دستگاه خودروی گازسوز در سراسر اروپا به فروش رسانده تا به دومین خودروساز در زمینه ی تولید خودروهای گازسوز تبدیل شود .

 

 

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

 

 

پایان سخن :

این طور که به نظر میرسد اتحادیه ی اروپا نیز اینک به هواداران خودروهای گازسوز پیوسته است و تخفیف های مالیاتی خوبی را نیز برای این گونه خودروها عرضه می کند . به طور مثال همین اپل زفیرای گازسوز در هر صد کیلومتر تنها 5 یورو هزینه دارد ( در کشور آلمان ) . اما گویا این یارانه ها و حمایت های بیشتر مختص خودروهای عمومی و نیمه عمومی است .

خودروهای دوگانه سوز جدید علاوه بر امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی و بنزین می توانند از سایر سوخت های نوین مانند بیومتان نیز استفاده کنند .

امیدواریم که مسئولین کشور ما نیز به بحث تولید خودروهای دوگانه سوز پیشرفته توجه بیشتری داشته باشند تا منافع ناشی از استفاده از چنین خودروهایی بیش از پیش افزایش یابد .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ