سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/8/17
6:20 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز بعد از مدت ها تونستم یک شهروند انسان دوست رو ببینم . حقیقتش کنار خیابون و زیر بارون منتظر تاکسی بودم و قیافم هم با موش آب کشیده فرقی نداشت . ماشین های تک سرنشین محترم  مثل همیشه حرکت خودشون رو می کردن و بی توجه به مسافرهای زیادی که کنار خیابون هستن به راهشون ادامه می دادن . اما یک پسر جوون با یه ماشین ??? وایستاد و من رو تا جایی که مسیرش میخورد رسوند . با این کار هم اون صواب برد و هم من از خیسی نجات پیدا کردم . در ضمن فکر نمی کنم ?? ثانیه معطلی واسه ی سوار و پیاده شدن از ماشین خیلی واسه ی آدم مشکل ایجاد کنه .

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

Renault Megane Coupe

 

 

 

در مورد نسل جدید رنو مگان یک مطلب کامل در همین وبلاگ نوشته شده که پیشنهاد می کنم با مراجعه به بخش خودروهای اروپایی ( یا از طریق جستجو ) آن را مطالعه فرمایید . به همین خاطر در مورد طراحی مگان کوپه فقط به تفاوت هایی که با گونه ی پنج در دارد می پردازم .

چهره ی مگان کوپه دقیقا دچار همان اصلاحاتی شده که در مطلب قبلی ذکر آن ها رفت Renault Megane Coupe.

دریچه های هوای بزرگ و جذابی که به وسیله ی پوششی فلزی احاطه شده اند در مگان کوپه دیده می شوند . به جرئت می توان گفت چهره ی مگان بدون این دریچه های زیبا دارای نقصی آشکار است که به هماهنگی بین قسمت جلو و سایر قسمت های بدنه لطمه وارد می کند .

با تغییرات صورت گرفته در این بخش اینک چهره ی مگان جذابیتی دو چندان پیدا کرده است و خطوط روی بدنه و فرم چراغ ها توانسته اند شکل حقیقی خود را به دست بیاورند .

نمای جانبی مگان فرمی کشیده و پویا دارد و یکی از جذابیت های این بخش دستگیره های در فلزی آن است . البته استفاده از نواری فلزی بر روی رکاب پلاستیکی روی درها می توانست جلوه ای زیباتر به این ناحیه از مگان ببخشد .

البته به نظر می رسد به دلیل ساختار کلی بدنه و ابعاد آن ; بدنه ی مگان کمی بیش از اندازه در بخش عقب کش آمده و صحنه ی جالبی از برخورد ستون C عقب با سقف به وجود نیامده است .

 

Renault Megane Coupe

 

نمای عقب مگان کوپه حالتی گوه ای شکل دارد که این حالت با شکل جدید چراغ های تکمیل می شود .

این چراغ های جدید از طرحی جسورانه برخوردار است به خصوص دو قسمت مربعی شکل سفید رنگ که خیره کنندگی جالبی را ایجاد می کند . شکل کلی این خودرو بی اختیار شما را به یاد خودروی اسپرت و کوچک سئات یعنی " ایبیزا " می اندازد که دارای همین فرم و حالت بود .

در کل مگان کوپه دارای طرحی است زیبا و جذاب که در آن از محدودیت های طراحی گونه ی پنج در خبری نیست و طراحان توانسته اند آزادانه سلایق و نظرات خود را در مورد شکل این خودرو ابراز کنند ; خواه  این نظرات صحیح باشد خواه  نادرست چندان مهم نیست مهم جسارتی است که در مورد این خودرو به خرج داده شده است .

موتورهایی که مگان کوپه با آن به فروش می رسد همان موتورهایی است که در مدل پنج در نیز به کار گرفته شده بود . موتورهای  بنزینی 6/1 لیتری به قدرت های 100 و 110 اسب بخار - 2 لیتری به قدرت های 140 و 180 اسب بخار نیروهای محرکه ای هستند که مگان کوپه با آن ها عرضه می شود .

البته موتورهای دیزلی به قدرت های 90 - 105 -  110 - 130 نیز برای این خودروی زیبا در نظر گرفته شده است . البته بزودی شاهد حضور موتورهای 150 و 160 اسب بخاری نیز خواهیم بود .

 

Renault Megane Coupe

 

از تجهیزات گونه ی پایه ی مگان کوپه که با قیمت 14475 پوند انگلیس به فروش می رسد می توان به : رینگ های آلیاژی 16 اینچی - سیستم صوتی CD و رادیو 60 واتی با چهار بلندگو - صندلی راننده و فرمان قابل تنظیم - سیستم ورود بدون کلید - تهویه ی مطبوع - شش ایربگ - شیشه های جلوی برقی و آینه های بیرونی گرم شونده اشاره کرد .

پایان سخن :

 

مطمئنا شرکت رنو با معرفی یک خودروی زیبا و جذاب که در عین حال از متنوع بودن مدل ها   ( در حدود ده نوع موتور و سه رده ی تجهیزاتی ) نیز سود می برد می تواند بخش عظیمی از بازار هاچ بک های داغ را به تصرف خود در بیاورد . البته نباید فراموش کرد که خودروی قدرتمندی به نام فولکس واگن گلف در برابر این خودرو قد علم کرده است .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ