سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/7/26
10:37 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امیدوارم که اوقات خوبی رو سپری کرده باشید .

برای امروز میخوام در مورد یکی از جدیدترین محصولات شرکت تویوتا یعنی آی کیو مطلب بنویسم .

 

Toyota IQ

 

 

Toyota iQ 

 

افزایش بهای سوخت از یک طرف و گسترش روزافزون جمعیت و در پی آن افزایش ترافیک در شهرهای بزرگ ; شرکت تویوتا را بر آن داشت تا اقدام به عرضه ی یک خودروی کوچک و کم مصرف شهری بنماید .

IQ اتومبیلی است دو در و چهار نفره که از حیث سایز و ابعاد کوچکترین مدل تویوتا ( حتی کوچک تر از یاریس ) محسوب می شود .

از ویژگی های برجسته ی طراحی خارجی این خودرو می توان به چراغ های جلوی بزرگ ; دماغه ی کوتاه و جلوپنجره ی افقی باریک اشاره کرد .

فرم چراغ های جلو و نحوه ی طراحی آن ها به گونه ای است که علاوه بر ایجاد نمایی خشن جلوه ای دوست داشتنی و جذاب را از خود به نمایش می گذارد . چیزی که در کمتر خودروی کوچکی دیده می شود .

به جز خط کوچکی که در زیر شیشه های بغل قرار گرفته تقریبا دیگر هیچ برجستگی ; نوار یا خطی بر روی بدنه دیده نمی شود . همین سادگی است که در کنار ارتفاع زیاد  حالتی قلدرمآبانه را به IQ میدهد و آن را از سایر همکلاسانش متمایز می کند .

 

Toyota iQ

 

نمای عقب این کوچولوی ژاپنی تفاوت و متمایز بودن را به گونه ای دیگر بیان می کند . کج بودن چراغ های عقب و بلند بودن ارتفاع سپر نمای چندان دلچسبی را ایجاد نکرده است .

چراغ های عقب این خودرو دارای حالتی تقریبا سه تکه است که در بخش چپ دو قسمت قرمز و یک قسمت سفید ; و در سمت راست دو قسمت سفید و یک تکه قرمز است همین عدم تقارن بین چراغ ها یکی از عوامل دلچسب نبودن طراحی بخش عقب را تشکیل می دهد .

البته نقاط قوتی نظیر خطوط روی سپر عقب و محل قرارگیری مناسب پروژکتورها نیز در طراحی این خودرو دیده می شود .

در کل طراحی خارجی IQ  زیبا و مناسب است و باید در بررسی طراحی یک چنین خودرویی محدودیت هایی  نظیر فضای داخل اتاق کوچک  و قیمت تمام شده را نیز در نظر گرفت .

شرکت تویوتا این خودرو را در دو مدل IQ و IQ2 عرضه می کند که مدل IQ با تجهیزاتی نظیر موتور 1 لیتری VVTi سه سیلندر و گیربکس پنج سرعته ی دستی 9495 پوند قیمت دارد .

گونه ی IQ2 به یک گیربکس CVT مجهز است که 10495 پوند انگلیس قیمت خورده است . مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی 5/3 لیتر در صد کیلومتر است . از این خودرو تنها 99 گرم گاز دی اکسید کربن متصاعد می شود .

از تجهیزات استاندارد این خودرو می توان به : رینگ های 15 اینچی آلیاژی - تهویه ی مطبوع - پاور ویندوز و آینه های جانبی گرم شونده اشاره کرد .

سیستم صوتی MP3 و حتی فرمان چرمی نیز از تجهیزات قابل سفارش برای این خودرو است .

 

Toyota iQ

 

در IQ2 : سیستم کنترل دمای اتوماتیک - چراغ های مه شکن - استارت دکمه ای و  آینه های جمع شونده به چشم می خورد .

برای ظاهر این خودرو می توان سه نوع پیکج iStyle - iSport و iUrban اشاره کرد . اما تجهیزات ایمنی خودرو واقعا فوق العاده است : 9 ایربگ - سیستم ترمز ضد قفل ABS - توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری VSC و سیستم کنترل کششی TCS اشاره کرد ( کافی است این تجهیزات را با یک خودروی 15 ملیون تومانی داخلی مقایسه کنید ! ) .

همچنین اولین ایربگ های پشتی دنیا نیز که توسط تویوتا ابداع شده در این خودرو نصب شده است ( به پست های قبلی مراجعه کنید ) .

 

پایان سخن :

 

تویوتا با معرفی این خودرو رقیبی جدی را برای خودروهایی نظیر مینی وان -  اسمارت فورتو و فیات 500 معرفی کرده است . رقیبی که با امکانات بی نظیر خود مطمئنا موفقیتی تازه را برای تویوتا رقم خواهد زد .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ