سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/7/26
10:34 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز می خوام دومین قسمت گزارش از نمایشگاه جذاب پاریس رو هم خدمتتون تقدیم کنم. امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره .

 

 

Paris 2008

 

Paris Motorshow 2008 part 2

 

 

خودروی ششم : SEAT Ibiza ecoMOTIVE

 

SEAT Ibiza ecoMOTIVE

 

خودروهای دوستدار محیط زیست سهم عمده ای در نمایشگاه خودروی پاریس امسال دارند . شرکت اسپانیایی سئات نیز برای آن که از این غافله عقب نماند گونه ی دوستدار محیط زیست ایبیزا را معرفی نمود .

موتور 4/1 لیتری دیزلی این خودرو توان تولیدی برابر 80 اسب بخار دارد در حالی که میزان تولید گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو در هر کیلومتر 98 گرم است .

میزان مصرف سوخت این خودرو نیز به رقم باورنکردنی 3 لیتر در صد کیلومتر می رسد !!

تغییراتی که در این خودرو صورت گرفته شامل : بروز رسانی نرم افزار موتور - بازبینی ضرایب گیربکس و استفاده از تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین می شود .

جلوپنجره تغییر کرده و یک اسپویلر جدید نیز طراحی شده تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد . همچنین برای کاهش مقاومت در برابر باد شکل آینه ها نیز دستخوش تغییراتی گشته است .

ایبیزا اکوموتیو در دو گونه ی پنج در و کوپه ی اسپرت عرضه خواهد شد . زمان حضور این خودرو در بازار انگلستان نیمه ی اول سال بعد تعیین شده است .

 

خودروی هفتم : Peugeot Prologue Concept

 

 Peugeot Prologue Concept at Paris

 

پژو در نمایشگاه پاریس پکراس اوور جدید خود را رونمایی کرد .

برای این خودرو ترکیب موتور دیزلی و برقی انتخاب شده و سیستم انتقال قدرت نیز نیرو را به هر چهار چرخ ارسال می کند .

موتور 2 لیتری این خودرو توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون متر گشتاور را دارا می باشد .

قدرت موتور درون سوز ( گازوئیلی ) به چرخ های جلو انتقال می یابد و 36 اسب بخار توان و 200 نیوتون متر گشتاور موتور برقی به چرخ های عقب ارسال می شود .

این سیستم بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین را بدون تاثیر سوء بر عملکرد خودرو ارایه می کند . بدین ترتیب میزان تولید گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو در هر کیلومتر برابر 109 گرم می باشد .

میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر 1/4 لیتر می باشد .پرولوگ با سیستم هایی نظیر توقف - حرکت خودکار و سیستم بازیابی انرژی ترمز عرضه می شود .

 

خودروی هشتم : Pinifarina B0

 

  Pinifarina B0 Concept

 

پس از فوت آقای " آندرا پینین فارینا " در یک تصادف رانندگی این شرکت طراحی معروف ایتالیایی اینک به معرفی یک خودروی تمام الکتریکی دست زده است .

شرکت پینین فارینا برای ساخت این خودرو با شرکت فرانسوی " بولورو " شریک شده است . این شرکت فرانسوی توانسته ترکیبی  بین باتری ها و پنل های خورشیدی ایجاد کند .

این پنل های خورشیدی بر روی سقف و درب موتور جاسازی شده است و می تواند بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو را از خورشید تامین کند .

با چند ساعت شارژ این خودرو پینین فارینا بی زیرو می تواند تا 250 کیلومتر مسافت را طی کند .

حداکثر سرعت این خودرو به 130 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز برابر 3/6 ثانیه است .

گونه ی تولیدی این خودرو در اواخر سال 2009 وارد بازار خواهد شد و تیراژ این خودرو نیز به میزان موجود بودن باتری ها بستگی دارد .

 

خودروی نهم : VW Passat BlueMotion II

 

 

Volkswagen Passat BlueMotion II

 

 

در آینده ی نزدیک شما می توانید تنها با یک بار سوخت گیری بیش از 1700 کیلومتر را با خودرو ی خود بپیمایید ! چگونه ؟ شرکت فولکس واگن برای سال 2009 مدل پاسات بلوموشن 2 را در نظر گرفته است خودرویی که در هر صد کیلومتر تنها 1/4 لیتر گازوئیل می سوزاند .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر برابر 109 گرم است . این موفقیت برای فولکس واگن به دلیل استفاده از یک موتور TDI پاک - سیستم توقف حرکت خودکار - سامانه ی بازیابی انرژی ترمز و افزایش ضرایب گیربکس محقق شده است .

آقای دکتر مارتین وینترکورن رئیس شرکت فولکس واگن می گوید : " قطعات تکنولوژیکی کانسپت بلوموشن به طور کامل و برای اولین بار با سیستم جدید BlueTDI تلفیق شده اند " .

 

خودروی دهم : Hyundai Sante Fe Blue Hybrid

 

 

Hyundai Santa Fe blue Hybrid

 

 

هیوندای نیز به جرگه ی هیبریدی سازان پیوست . سانتافه بلو هیبرید در جولای 2009 وارد بازار خواهد شد .

این خودرو که اولین اتومبیل هیبریدی هیوندای است از یک موتور بنزینی 4/2 لیتری بنزینی همراه با موتور برقی به قدرت 40 اسب بخار استفاده می کند .

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع شش سرعته ی اتوماتیک می باشد .

موتور برقی این خودرو به عنوان ژنراتور نیز عمل می کند و همچنین سیستم " خاموش کننده و از نوع روشن کننده " زمان درجا کار کردن موتور بنزینی را کاهش می دهد .

سیستم فرمان نیز دچار بهبود شده تا انرژی کمتری هدر رود . باتری های این هیبریدی کره ای از نوع لیتیوم پلیمر و ولتاژ آن برابر 270 ولت می باشد ( برای مقایسه بد نیست بدانید ولتاژ باتری ب ام و سری هفت کانسپت 120 ولت است ) .

هیوندای بر خلاف بسیاری از شرکت ها که از باتری لیتیوم یون استفاده می کنند  باتری های لیتیوم پلیمر را به کار گرفته است . این باتری ها عمر بیشتر - قیمت کمتر و چگالش انرژِی بیشتری دارند .

شتاب صفر تا صد این خودرو برابر 4/10 ثانیه و میزان تولید CO2 در هر کیلومتر 148 گرم است . مصرف سوخت این خودرو نیز در هر صد کیلومتر برابر 2/6 لیتر می باشد .

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ