سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/7/26
10:26 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همان طور که گفتم نمایشگاه خودروی پاریس هم کار خودش رو آغاز کرده و این وبلاگ هم مثل همیشه ان شاءالله به تهیه ی گزارش از این نمایشگاه می پردازه .

امیدوارم که من رو از نظرات خودتون محروم نکنید .

Paris Motor show 2008 part 1 

خودروی اول :  Skoda Octavia Facelift   

Skoda Octavia Facelift 2009

 شرکت اشکودا از گونه ی فیس لیفت شده ی گل سر سبد محصولات خود در نمایشگاه پاریس پرده برداشت . اوکتاویا که یکی از محصولات پرفروش اشکوداست در بخش هایی نظیر جلوپنجره و چراغ ها دچار تغییر شده به طوریکه فرم این بخش ها تیز تر و زاویه دار تر شده اند .

در نمای عقب نیز شبرنگ ها و لنزهای چراغ جدید از تغییراتی هستند که بر روی اوکتاویا صورت پذیرفته است .  در داخل نیز کنسول وسط داشبورد و فرمان کمی دچار دگرگونی شده اند و پوشش پارچه ای جدیدی نیز به این بخش اضافه شده است .

تجهیزات ایمنی نظیر چراغ های زنون فعال و پشت سری های جاذب انرژی ناشی از تصادف به همراه موتور 4/1 لیتری 120 اسب بخاری TSI به لیست امکانات اوکتاویا اضافه شده اند .

    خودروی دوم : Toyota Avensis

 All-New Toyota Avensis

تویوتا از نمایشگاه پاریس برای معرفی نسل جدید مدل اونسیس استفاده کرده است . نسل جدید این خودروی زیبا در استودیوی جنوب فرانسه ی تویوتا طراحی شده است .

آیرودینامیک خودرو دچار بهبود شده و ضریب مقاومت در برابر باد در مدل سدان برابر 28/0 و برای گونه ی استیشن 29/0 سی دی می باشد .

طول خودرو با 50 میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به 4695 و 4765 میلی متر برای مدل های سدان و اسیتشن رسیده است .  با افزایش عرض خودرو به 1810 میلی متر فضای داخل اتاق نیز افزایش پیدا کرده است .

شش موتور بنزینی برای این خودرو قابل سفارش است . که اغلب آن ها بین 10 تا 26 درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند .

چهار موتور دیزل نیز که قدرت هایی بین 126 الی 177 اسب بخار تولید می کنند برای این خودرو قابل سفارش است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار فروش خواهد شد .

خودروی سوم : Nissan Nuvu Concept

Nissan Nuvu Concept

شرکت نیسان در نمایشگاه پاریس از اتومبیلی کوچک ولی زیبا پرده برداری کرد . طراحی چشم نواز و استفاده از خطوط نرم و روان از ویژگی های بارز ظاهر " نوو " است .

علی رغم طول 3 متری این خودرو نیسان توانسته فضای مناسبی را برای 2 +1 سرنشین بیرون بکشد .

ظاهر این خودرو بیشتر شبیه یه فیلم های تخیلی است و مطمئنا نیسان قصد تولید این خودرو را ندارد ولی احتمالا نسل آینده ی " میکرا " از فرم طراحی این خودرو بهره خواهد گرفت .

موتور الکتریکی این خودرو در بخش عقب نصب شده که تمام قدرت تولیدی را نیز به چرخ های عقب منتقل می کند . برد نوو با این موتور برابر 125 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر در ساعت می باشد .

خودروی چهارم : Seat Ibiza Cupra

Seat Ibiza Cupra

پس از معرفی نسل جدید مدل ایبیزای سئات ( مطلبی در مورد این خودرو در این وبلاگ نوشته شده ; به بخش خودروهای اروپایی مراجعه کنید ) این بار سئات از گونه ی قدرتمند تر این خودرو با پسوند " کوپرا " پرده برداری کرد .

این کوپه ی اسپرت از یک موتور 4/1 لیتری توربوشارژردار که 180 اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد . یک گیربکس هفت سرعته ی DSG به همراه سیستم کنترل کششی بهینه سازی شده از دیگر مشخصات این خودرو است .

بدین ترتیب حداکثر سرعت این خودرو به 225 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز به 5/7 ثانیه می رسد .

حداکثر گشتاور موتور برابر 250 نیوتون متر است که در دور موتورهای 1750 تا 4000 به دست می آید .

مصرف سوخت ایبیزا کوپرا نیز تنها 7/6 لیتر ( سیکل ترکیبی ) در صد کیلومتر است .

ظاهر این خودرو با جلوپنجره ی مشکی بزرگ تر - سپر جلوی جدید - دریچه های هوای بزرگتر - رینگ های 17 اینچی - دیسک های ترمز بزرگ قرمز رنگ - آینه های مشکی و نشان " کوپرا " از ایبیزاهای عادی متمایز می شود .

خودروی پنجم : Suzuki Alto

Suzuki Alto

شرکت سوزوکی نمایشگاه خودروی پاریس را بهانه ای دانست تا از کوچک ترین خودروی خود پرده برداری کند .

میزان مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کرده تا " آلتو " به اتومبیلی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود .

ظاهر این خودرو با الهام گیری از سبک طراحی اروپایی ها شکل دهی شده و علی رغم کمبود ابعاد و فضای خودرو چهار سرنشین می توانند به راحتی در داخل این خودرو بنشینند . همچنین زمانی که به صندلی های عقب نیازی نیست این صندلی ها قابلیت تا شدن را دارند تا فضای اتاق افزایش پیدا کند .

موتور 1 لیتری و 3 سیلندر این خودرو با پوشش دادن استاندارد یورو 5 میتواند 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتون متر گشتاور تولید کند .

مصرف سوخت این خودرو تنها 7/3 لیتر در صد کیلومتر است ( جالب این جاست که پراید نیز با موتوری به همین قدرت بالای 7 لیتر سوخت می سوزاند !! )

. همچنین در یک پدیده ی نادر شرکت سوزوکی امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته ی اتوماتیک را نیز برای این خودرو مهیا کرده است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار خواهد شد و پیشبینی می شود که 60 هزار دستگاه در اروپا بفروشد .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ