سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/7/26
10:20 ص

سلام دوستان از نظراتتون خیلی متشکرم .

نمایشگاه پاریس هم افتتاح شد و امروز می خوام به یکی از خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه بپردازم .

منتظر نظراتتون هستم

Audi A1 Sportback Concept

Audi A1 Sportback Concept

شرکت خودروسازی آئودی از جدیدترین خودروی خود در نمایشگاه خودروی پاریس پرده برداشت .

A1 اسپرت بک که در نمایشگاه فرانکفورت با نام " متروپروجکت " معرفی شده بود از چهره ای بسیار هجومی و جذاب سود می برد .

چراغ های جلوی برنده و کشیده به همراه جلوپنجره ای بزرگ که طبق معمول چهار حلقه ی آئودی نیز بر روی آن قرار گرفته نوید یک هاچ بک داغ را می دهد .

آئودی متخصص بازی با لامپ ها و تغییر حالت نورپردازی است . در چراغ های جلو و عقب این خودرو نیز این تخصص آئودی به کار گرفته شده و LED های ریز زیادی که به صورت نواری باریک در آمده اند به چشم می خورند . راهنمای نارنجی رنگ نیز به صورت باریکه ای زیبا در آمده که در زمان تاریک بودن محیط اطراف جلوه ای بس زیباتر پیدا می کند .

نوارهای عمودی روی جلوپنجره و دریچه های هوایی که در بخش پایین سپر جاسازی شده اند ظاهر این خودرو را به شوالیه های سیاه پوش قرون وسطی شبیه می کند .

امتداد خط تیز روی بدنه به بخش عقب خودرو می رسد و منجر به دو تکه شدن چراغ عقب می گردد . فرم چراغ های عقب نیز همانند چراغ های جلو بسیار تیز و هیجانی است و در این بخش نیز استفاده از نوارهای LED به رنگ های نارنجی و قرمز تضاد بصری زیبایی را با رنگ تیره ی بدنه به وجود می آورد .

Audi A1 Sportback Concept

شیب زیاد بخش عقب تداعی کننده ی پویایی و تحرک است و اوج جسارت طراحان به شمار می رود .

در نمای بغل نیز خط کمر بلند و رینگ های اسپرت 18 اینچی A1 را با ابهت تر نشان می دهد .

اسپرت بک در داخل نیز سرشار از انرژی و عناصر هیجانی است . دریچه های گرد و پنج پره به همراه ادواتی که به سیک هواپیماهای جنگنده طراحی شده اند از ویژگی های برجسته ی کابین این خودرو است .

فرم خاص فرمان های آئودی در این کانسپت نیز به چشم می خورد . در این فرمان ها بخش پایینی حالتی صاف دارد که در این خودرو با قطعات نقره ای رنگ نیز پوشیده شده است .

یکی از غیرعادی ترین بخش های کابین آئودی شکل دسته دنده است که رو به جلو طراحی شده است .

صندلی های اسپرت این خودرو که دارای دو سوراخ در بخش پشتی می باشند جذابیت خاصی به فضای این خودرو می بخشند .

 آئودی کانسپت کوچک خود را با موتوری توربوشارژردار که 4/1 لیتر حجم دارد معرفی کرده است . حداکثر قدرت این موتور برابر 150 اسب بخار می باشد که توسط گیربکس دو کلاچه ی S ترونیک به چرخ های انتقال می یابد .

اما این موتور بنزینی TFSI تنها نیرو دهنده ی این خودرو نیست بلکه آئودی یک موتور الکتریکی به قدرت 20 اسب بخار و گشتاور 150 را نیز در کنار این موتور بنزینی در نظر گرفته تا اسپرت بک را به خودرویی دوستدار محیط زیست تبدیل کند .

Audi A1 Sportback Concept

بدین ترتیب شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو فقط 9/7 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به 200 کیلومتر در ساعت می رسد . اما جالب ترین ویژگی این خودرو مصرف تنها 9/3 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر است که با توجه به ویژگی های دینامیکی که این آئودی دارد واقعا فوق العاده است .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن نیز تنها 92 گرم در هر کیلومتر می باشد .

فرمان الکترومکانیکی این خودرو به همراه سایر سیستم های کمکی قابلیت های حرکتی این خودرو در حد و اندازه های مدل R8 نموده است .

پایان سخن :

آئودی با معرفی این کانسپت بار دیگر توانایی های خود را به رخ رقبا کشید و نشان داد که ساخت یک خودروی اسپرت و کم مصرف چندان دور از ذهن نیست .

به هر حال منتظر ورود این خودرو به بازارهای فروش هستیم تا ببینیم با محک خوردن توانایی های این خودرو در دنیای واقعیت چه نظراتی در مورد آن ابراز می شود .

Audi A1 Sportback Concept

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ