سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/6/28
7:15 ع

سلام دوستان

 از نظرات و اظهار لطف هایی که کردید خیلی متشکرم .

یکی از دوستانم راست میگن من هم وقتی میبینم که در اروپا و سایر کشورها خودروها از چه تکنولوژی بالا و قیمت مناسبی برخوردارند به حال وضعیت بازار خودرو و خودروسازی کشورمون تاسف می خورم ولی چاره چیه باید سوخت و ساخت .

برای امروز یک مطلب در مورد جدیدترین کانسپت شرکت پژو در نظر گرفتم .

منتظر نظراتتون هستم .

Peugeot Prologue concept

 

پس از معرفی کانسپت هیبرید و انتشار تصاویر آن در سایت های خبری شرکت پژو از دومین کانسپت غیر مسابقه ای خود پرده برداشت . اگر چه رونمایی رسمی از این خودرو و کانسپت هیبرید در نمایشگاه پاریس صورت خواهد گرفت اما اطلاعات اندکی نیز در مورد این خودرو منتشر شده است .

طراحی این خودرو زیر نظر مدیر جدید طراحی شرکت پژو آقای " jerome gallix "  صورت گرفته است .

 طراحی چراغ های جلو پیرو سبک طراحی خاص پژو صورت گرفته و به نظر میرسد که هنوز وقت آن فرا نرسیده تا ما شاهد یک انقلاب و دگرگونی در نحوه ی طراحی محصولات پژو باشیم .

تکه ی سیاه رنگی که در زیر چراغ قرار دارد میزبان نورافکن و نوارهای فلزی نقره ای رنگ است . مشابه این سبک طراحی ; یعنی افزودن دو تکه ی مشکی رنگ در زیر چراغ های جلو در رنو مگان کانسپت نیز دیده شده بود اما با معرفی مدل تولیدی از این طراحی خبری نشد .

 

جلوپنجره ی پرولوگ با بادگیر زیرین یکی شده و نشان پژو با ابعاد بزرگتری بر روی دماغه ی خودرو نصب شده است .

در بدنه ی این کانسپت تنها دو برآمدگی کوچک در بالای گلگیرها به چشم می خورد و به جز این هیچ خط دیگری بر روی درها وجود ندارد .

نکته ی جالبی که در این کانسپت به چشم می خورد افزودن نوار روی درهاست که مدتی است در خودروهای جدید مورد استفاده قرار نمی گیرد اما گویا این کانسپت بار دیگر قصد احیای این سنت را دارد .

DLO ( به نوار کرومی اطراف قاب پنجره ) ی هجومی این خودرو نقش قابل توجهی در طراحی پرولوگ دارد و یکی از ارکان اصلی  شکل دهی به  شخصیت این خودرو را تشکیل می دهد .

سبک طراحی چراغ های عقب و فرم مثلثلی آن ها اگرچه در نوع خود قابل قبول است اما به دلیل ساده بودن بیش از اندازه ی پرولوگ در بخش عقب ; چندان جذاب به نظر نمی رسد .

به خصوص رنگ قرمز یکدست آن که می توانست بهتر از این ها باشد .

سقف پانورامای بزرگی برای این خودرو در نظر گرفته شده که دید خوبی را ارایه می کند و طراحان پژو توانسته اند با هوشمندی موجبات طراحی یک cant rail ( به ستون های اصلی سقف که از جلو تا عقب خودرو کشیده شده اند ) زیبا را به وجود بیاورند .

در کل طراحی پرولوگ اگر چه چندان انقلابی نیست ولی در کلاسی که این خودرو قرار دارد بسیار نوآورانه و زیباست .

 

پرولوگ در حقیقت مقدمه ای برای مدل ام پی وی 3008 است که بزودی روانه ی بازار خواهد شد .

موتور پیشرفته ی در نظر گرفته شده برای پرولوگ در حدود 200 اسب بخار قدرت تولید می کند و تنها 109 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر از خود متصاعد می نماید .

پرولوگ در نمایشگاه خودروی پاریس به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ