سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/6/4
4:39 ع

با توجه به این که به بررسی مدل آ? در مطلب قبلی پرداخته بودم فکر می کنم که این مطلب که در مورد مدل قویتر این سریه حق مطلب رو ادا کرده باشه .

منتظر نظراتتون هستم .

.: 2009 Audi RS6 :.

??? اسب بخار ، ??? نیوتن متر گشتاور ، توربوی دوقلو ، موتور V10 و سیستم چهارچرخ متحرک کواترو همگی دلیلی هستند که Audi RS6 را منحصر به فرد می کنند. بعد از عرضه ی مدل استیشن RS6 Avant اکنون نوبت به معرفی مدل سدان RS6 رسیده. خودرویی که به لطف عملکرد فوق العاده و قابلیت های دینامیکی بالا در سطح سوپراسپرت های بزرگ شناخته خواهد شد.

موتور ده سیلندر 5 لیتری جدید آیودی ، تکنولوژی های روز آئودی را در خود جمع کرده : سیستم تزریق سوخت مستقیم FSI ، روغن کاری dry-sump و دو توربوشارژر با فشار 23 psi. این ویژگی ها رانندگی نرم و قدرتمند و قیرقابل مقایسه ای برای RS6 فراهم می کنند ؛ با پیک گشتاور 650 نیوتن متر در دور های 1500 تا 6250 که تقریبا تمام رنج دور موتور را تحت پوشش قرار می دهد. پیک توان 580 اسب بخاری نیز در دور 6250 تا 6700 بدست می آید.

 

با نسبت قدرت به وزن 3.4 کیلوگرم به ازاری یک اسب بخاری ، RS6 مثل یک سوپراسپرت عمل می کند. موتور V10 آر اس 6 به سرعت به فشار روی پدال گاز عکس العمل نشان داده و به نرمی و با غرش مهیبی شتاب گیری می کند . شتاب صفر تا صد آن فقط در 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی روی 250km/h محدود شده. البته بصورت سفارشی می توانحداکثر سرعت را به 280km/h نیز افزایش داد.

قدرت موتور بوسیله ی یکی از نسل های جدید گیربکس های اتوماتیک آئودی انتقال می یابد ، گیربکس شش سرعته ی تیپ ترونیک. مدت زمان تعویض دنده ی این گیربکس به یک دهم ثانیه کاهش پیدا کرده که تقریبا نصف مدت زمان پاسخگویی گیربکس های مدل های مشابه می باشد. گیربکس آئودی قابلیت تعویض دنده ی دستی را نیز داراست و راننده می تواند دنده ها را  بوسیله ی اهرم دنده یا پدال های دستیی که پشت غربیلک فرمان نصب شده عوض کند.

مهندسان آئودی تکنولوژی جدیدی به نام DRC را نیز به RS6 اضافه نموده اند. DRC مخفف کلمه ی Dynamic Ride Control  بوده و بوسیله ی محور هایی که بصورت مورب به کمک فنرها متصل شده کار می کند. نحوه ی کار DRC بدین صورت است که وقتی شما در حال دور زدن هستید مایع درون محور ها به کمک فنر زیر فشار جاری شده و غلطش ماشین را کمتر می کند. DRC قابل برنامه ریزی بوده و سه حالت رانندگی دارد:  Sport ، Comfort و dynamic. علاوه بر این محور جلوی RS6 به کمک چهار بازوی آلمینیومی سبک و محکم نگه داری می شوند و محور عقب نیز از نو تنظیم شده تا رانندگی اسپرت تری برای راننده فراهم کنند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ