سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/5/17
3:25 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

برای امروز قسمت سوم ( آخر ) گزارش از نمایشگاه خودروی لندن رو تقدیم حضورتون می کنم . امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره .

منتظر پیشنهادات و انتقاداتتون هستم .

 

 British Motor Show 2008

 

 

 

خودروی چهاردهم : Honda OSM

S2000

آینده برای خودروهای سبز هوندا در حال متحول شدن است ! این شرکت در نمایشگاه خودروی بریتانیا از کانسپت OSM پرده برداری کرد و موجب شگفتی بازدید کنندگان شد .

این رودستر دو نفره که احتمالا نسل آینده ی هوندا S2000 خواهد بود به خوبی توانسته استانداردهای زیست محیطی را پاس کند و به همین دلیل دوستدار محیط زیست نام گرفته است .

طراحی این خودرو در فرانکفورت آلمان صورت گرفته و به مدد آیرودینامیک فوق العاده و وزن کم میزان گاز دی اکسید کربن تولیدی آن بسیار پایین است . شرکت هوندا اعلام کرده که برای این خودرو یک پیشرانه ی هیبریدی را در نظر خواهد گرفت .

چهره ی این خودرو با وجود چراغ های کشیده و هواگیرهای روی سپر بزرگ جذاب و هجومی است . در نمای عقب نیز استفاده از چراغ های LED افقی فرم خودرو را پهن تر نشان می دهد .

در داخل نیز روکش چرمی آبی و نشان دهنده های اسپرت آبی هماهنگی و خیره کنندگی خاصی دارد .

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از موتور این خودرو در دسترس نیست ولی هیبریدی بودن آن قطعی است .

به نظر میرسد که این خودرو تا پنج سال آینده وارد بازار شود .

خودروی پانزدهم : Mégane R26.R

renault

در حالی که رنو مگان نیز به پایان عمر خود نزدیک می شود و کمپانی سال دیگر مدل جدید این خودرو را معرفی می کند ( بزودی از نسل جدید رنو مگان تصاویر جدیدی در این وبلاگ منتشر خواهد شد ) این شرکت اقدام به معرفی یک گونه ی اسپرت ویژه نموده است .

کشور انگلستان بازار بسیار خوبی برای هاچ بک های داغ است و به همین دلیل از تعداد 450 دستگاهی که از این خودرو تولید می شود 230 دستگاه آن در انگلستان به فروش می رسد .

موتور 227 اسب بخاری مدل R26 سر جای خود باقی مانده ولی برداشتن صندلی های عقب - نصب چراغ مه شکن  و قسمت عقب پهن تر از تغییرات صورت گرفته است .

کاپوت نیز فیبرکربنی شده و جنس پنجره های بغل نیز به پلاستیک پلی کربنات تغییر پیدا کرده است . نتیجه این است که وزن این خودرو با کاهش محسوس 120 کیلوگرمی به 1230 کیلوگرم رسیده است .

زمان طی یک دور در پیست " نوربوررینگ " آلمان هشت دقیقه و هفده ثانیه بود که یکی از سریع ترین رکوردها برای یک خودروی دیفرانسیل جلو است .

این خودرو که در سه رنگ به فروش می رسد از ماه اکتبر وارد بازار می شود و احتمالا قیمتی برابر 235000 پوند ( 3000 پوند بیش از مدل عادی ) خواهد داشت .

خودروی شانزدهم : SEAT Ibiza SportCoupe

SEAT Ibiza SportCoupe

تکمیل کننده ی خانواده ی سئات ایبیزای جدید (  *معرفی کامل این خودرو در مطالب قبلی صورت گرفته رجوع شود به بخش خودروهای اروپایی ) گونه ی سه در این خودرو است .

شرکت سئات دو خودرو به رنگ های آبی و نارنجی را در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت که هر دو به سقف پانوراما مجهز بودند .

این خودرو از پاییز برای فروش آماده خواهد شد و قیمت مدل پایه ی آن که دارای یک موتور سه سیلندر 2/1 لیتری با 69 اسب بخار است 9000 پوند خواهد بود .

موتورهای 4/1 لیتری با 84 اسب بخار و 6/1 لیتری با 103 اسب بخار از دیگر موتورهای قابل سفارش هستند .

برای سال 2009 نیز مدل " کوپرا " عرضه خواهد شد که از یک موتور توربوشارژر دار 4/1 لیتری با قدرت 170 اسب بخار سود خواهد برد .

گونه ی اقتصادی تری از این خودرو با میزان تولید 99 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر در سال 2009 عرضه خواهد شد .

خودروی هفدهم :  Alfa Romeo MiTo

alfa mito

آلفارومئو معتقد است که بازار انگلستان توانایی بالقوه ای برای فروش محصولات اسپرت دارد و به همین دلیل مدل میتو را در این نمایشگاه عرضه کرده است .

این خودروی اسپرت که به طور بارز از سبک طراحی مدل 8C استفاده می کند دارای چهره ی جذاب و دوست داشتنی است .

البته اوورهنگ جلوی زیاد ( فاصله ی بین چرخ جلو تا سپر جلو ) باعث شده تا به حالت اسپرت بودن این خودرو لطمه وارد شود ولی هنوز هم میتو زیبا است .

قابل ذکر است که تعداد سفارشات برای مدل 8C  هزار و سیصد دستگاه بود که فقط 50 خریدار خوش شانس از انگلستان توانایی دریافت آن را دارند .

خودروی هیجدهم : Lotus EVORA

Evora show

بالاخره پروژه ی " ایگل " جواب داد و " اوورا " متولد شد ! جالب توجه است که این اولین خودروی جدید لوتوس پس از 13 سال است .

 در ساخت این خودرو به طور گسترده از آلومینیوم استفاده شده و شاسی و سیستم تعلیق نیز آلومینیومی هستند .

وزن این خودروی 2 + 2 فقط 1350 کیلوگرم است و طبق ادعای لوتوس اوورا 5/2 برابر از الیزه خشک تر است !

چهره ی این خودرو و فرم چراغ ها و ابعاد بدنه شباهت زیادی به مدل های اروپا و الیزه دارد .

قدرت این خودرو از موتور 5/3 لیتری ساخت تویوتا که 276 اسب بخار نیرو تولید می کند به دست می آید و میزان تولید گاز CO2 در هر کیلومتر 225 گرم است .

سیستم کنترل کششی و پایداری این خودرو به طور خاص توسط شرکت بوش آلمان طراخی و ساخته شده است .

تولید اوورا 2000 دستگاه در هر سال خواهد بود و قیمت احتمالی آن نیز 45 هزار پوند است .

* برای اطلاعات بیشتر در مورد اوورا به مطلب قبلی مراجعه فرمایید .

خودروی  نوزدهم : Ford Focus RS

Ford Focus RS

فورد فوکوس آر اس از یک موتور 5 سیلندر توربوشارژ شده که 5/2 لیتر حجم و 296 اسب بخار توان دارد قدرت می گیرد .  این موتور که از مدل فوکوس اس تی گرفته شده آر اس را به قدرتمندترین خودرویی که فورد اروپا تاکنون ساخته تبدیل می کند .

شتاب و سرعت این خودرو به طور رسمی اندازه گیری نشده ولی رئیس بخش " آر اس " فورد آقای Jost Capito  شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را زیر 6 ثانیه و حداکثر سرعت را 250 کیلومتر بر ساعت بر آورد می کند .

این خودرو سال آینده به تعداد 10 هزار دستگاه تولید خواهد شد و پیشبینی می شود 25 هزار دلار قیمت داشته باشد .

خودروی بیستم : Ford Fiesta

ford fiesta

در کنار اجرای یکی از جدیدترین آهنگ های یک ستاره ی پاپ ; شرکت فورد قیمت فروش مدل فیستا را اعلام نمود .

قیمت مدل پایه ی این خودرو برابر 8695 پوند است که 155 پوند از مدل پایه ی نسل قبلی ارزان تر است !

شرکت فورد همچنین اعلام کرد که گونه ی ECOnetic این خودرو پاک ترین اتومبیل سوپر مینی است چرا که میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن در هر کیلومتر فقط 98 گرم است . قیمت این مدل کم مصرف 11485 پوند است . موتور نصب شده از نوع دیزلی و دارای 6/1 لیتر حجم میباشد و با به کارگیری ترفندهایی نظیر تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین و فنرهای کوتاه تر میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر فقط 07/3 لیتر است !! ( ای کاش شاهد حضور این خودرو به جای پراید در کشورمان بودیم ) .

یک مدل اسپرتی به نام Zetec S نیز وجود دارد که از اسپویلرهای جلو و عقب - رینگ های آلیاژی 16 اینچی و فنربندی اسپرت سود میبرد که 12595 پوند قیمت خورده است .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ