سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/5/14
3:21 ع

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

برای امروز با ادامه ی گزارش از نمایشگاه خودروی بریتانیا در خدمتتون هستم . امیدوارم که این مطلب مورد پسندتون قرار بگیره و من رو هم از نظراتتون محروم نکنید .

2008  British Motor Show

british motor show 2008

 

خودروی هشتم : Kia Cee"d

Kia Ceed front

" کیا سید " حالا به صورت دیزلی نیز در دسترس است .

در صورتی که تا قبل از این خواستار مدل 2 لیتری دیزلی سید با 136 اسب بخار قدرت بودید باید گونه ی هاچ بک سه در این خودرو را انتخاب می کردید ولی حالا شرکت کیا امکان عرضه ی این موتور را بر روی مدل های هاچ بک پنج در و استیشن نیز فراهم ساخته است .

با تولید سید دیزلی انقلابی در بین مدل های این محصول به وجود می آید و در آینده ی نزدیک شاهد معرفی مدل اسپرتی تری از این خودروی دیزلی خواهیم بود .

خودروی نهم : Citroen C-Cactus

C-Cactus front 34

شرکت سیتروئن در این نمایشگاه با پنج مدل سبز حضور پیدا کرده است که در قلب آن ها مدل سی - کاکتوس جای دارد .

طبق اظهار نظر سیتروئن این یک خودروی واقعی محسوب می شود و شوخی نیست ! این خودروی عجیب و غریب نه داشبورد دارد و نه پنجره !

سبک طراحی این خودرو با آن بدنه پلاستیکی سفید رنگش با سایر خودروها بسیار متفاوت است .

وزن این خودرو فقط 900 کیلوگرم است که با توجه به تکنولوژی هیبریدی نصب شده بر روی این خودرو در هر کیلومتر فقط 79 گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند !!

این خودرو از 2/1 ملیون قطعه ی سبک وزن تشکیل شده و به مانیتور 15 اینچی و کنسول بازی " نینتندو " نیز مجهز گشته است .

از دیگر مدل هایی که سیتروئن در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته است می توان به گونه ی آف رود برلینگو - سیتروئن سی 5 سدان و استیشن - سی 2 سوپر مینی و مدل ایکس تی آر اشاره کرد .

خودروی دهم : Mercedes TrueBlue

Merc SLK f 34

مرسدس با تعداد زیادی از مدل های فیس لیفت شده ی خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است .

یکی از مدل های این خودروساز که جز برنامه ی " TrueBlue " است مدل کوپه ی SLK می باشد  .

ترو بلو نام مجموعه فعالیت هایی است که برای کاهش تولید گاز دی اکسید کربن صورت گرفته است .

مرسدس قصد دارد که تا سال 2009 مدل های A  و B خود را نیز با پسوند Blue Efficiency روانه ی بازار کند .

خودروهایی که این پسوند را در پشت نام خود یدک می کشند از کاهش 11 درصدی در مصرف سوخت برخوردارند و با استفاده از راهکارهایی نظیر نصب موتور دیزلی پر بازده - سیستم توقف حرکت خودکار و بدنه ی آیرودینامیکی سعی در کاهش مصرف سوخت و تولید گاز دی اکسید کربن دارند .

خودروی یازدهم : IFR Aspid

IFR Aspid front

سریعتر از بوگاتی ویرون و کم مصرف تر از فورد موندئو دیزلی ! این یک رویا نیست بلکه توصیف یک سوپراسپرت اسپانیایی است که IFR Aspid نام دارد .

از رقبای این رودستر دو نفره می توان به کترهام CSR 260 - دانکروورت D8 و کی تی ام ایکس - باو اشاره کرد ولی آی اف آر از همه ی این ها کم مصرف تر است .

نام IFR از سرواژه ی نام موسس این شرکت یعنی آقای  Ignacio Fernandez Rodriguez بر گرفته شده است .

در این خودرو و در بخش دیسک های ترمز و کمک فنرها به طور گسترده از آلومینیوم استفاده شده است تا در کنار استفاده از فیبرکربن وزن این خودرو به 700 کیلوگرم برسد .

برای این خودرو از موتور 2 لیتری i- VTEC هوندا سیویک تیپ R استفاده شده است که با نصب سوپر شارژر  400با اسب بخار قدرت تولید می نماید و قادر است این خودرو را ظرف مدت 8/2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر - و ظرف مدت 9/5 به سرعت 162 کیلومتر در ساعت برساند .

حداکثر سرعت این خودرو نیز به 294 کیلومتر در ساعت می رسد و میزان مصرف سوخت آن نیز فقط 69/4 لیتر در صد کیلومتر است !! البته این رقم کمی شک برانگیز است و جای تحقیق و بررسی دارد .

سیستم های کنترل کششی و پایداری این خودرو از روی صفحه ی نمایشگر قابل کنترل هستند .

کابین این خودرو با چرم و فیبرکربن پوشیده شده و به امکانات رفاهی نظیر بلوتوث و اینترنت وای فای مجهز است .

قیمت مدل عادی این خودرو برابر 75000 پوند و مدل سوپرشارژر شده 107000 پوند می باشد.

خودروی دوازدهم : Lightning GT

Lightning GT

یک شرکت انگلیسی در نمایشگاه خودروی بریتانیا از یک جی تی قدرتمند الکتریکی پرده برداشت .

این خودرو که در  کمبریج شایر انگلستان تولید می شود از ظاهری اسپرت و جذاب که دارای شباهت هایی به شورولت کوروت نیز میباشد سود می برد .

این سوپراسپرت برقی نیروی خود را از 30 باتری می گیرد که بالغ بر 48 اسب بخار ( 36 کیلووات ) می باشد .  زمان شارژ باتری ها فقط 10 دقیقه است و با یک بار شارژ این خودرو می تواند در حدود 320 کیلومتر مسافت را طی کند !

جالب تر از این ها شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودروست که زیر 4 ثانیه می باشد !  این خودرو دارای چهار الکتروموتور می باشد که هر کدام در یک چرخ خودرو جای گرفته اند .

سیستمی نیز برای ذخیره ی انرژی ناشی از ترمز در این خودرو تعبیه شده است .

قیمت این خودرو که در آینده ی نزدیک عرضه می شود در حدود 120 هزار پوند خواهد بود .

خودروی سیزدهم : Suzuki Kizashi

Suzuki Shizami

شرکت سوزوکی همانند سایر نمایشگاه ها مدل " کیزاشی " را نیز همراه خود آورده است و این بار آن را در مرکز نمایشگاهی اکسل لندن به معرض نمایش گذاشته است .

خبر جدید در مورد این خودرو آن است که سوزوکی اعلام کرده است این خودرو را برای سال 2010 روانه ی بازار خواهد کرد .

از دیگر محصولات سوزوکی می توان به مدل " A- star " اشاره کرد که برای بار اول در نمایشگاه خودروی بمبئی هند به معرض نمایش گذاشته شد . این خودرو در هند تولید می شود و برای فروش به سایر نقاط جهان برده می شود .  قیمت این خودرو در حدود 7500 پوند خواهد بود که در  تابستان سال 2009 وارد خط تولید می گردد .

 

منتظر قسمت بعدی این گزارش باشید ...


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ