سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/5/2
7:27 ع

اما مطلب امروز در مورد گونه ی تولیدی شورلت کامارو است . از مدل کانسپت این خودرو در گذشته مطالبی رو منتشر کرده بودم ولی این بار به بررسی مدل تولیدی که چند روز بیشتر نیست که معرفی شده می پردازم :

 

2010 Chevrolet Camaro

در حالی  شرکت شورلت تصاویر رسمی شورلت کاماروی جدید را منتشر کرد که مدت ها قبل گونه ی کانسپت این خودرو چه به صورت کوپه و چه کانورتیبل مورد آزمایش اصحاب رسانه قرار گرفته بود و اخیرا نیز تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بر روی سایت های مختلف قرار داشت .

به نظر میرسد که رقابت بین خودروهای عضلانی ( Muscle car ) در حال تکمیل شدن است و اینک فورد موستانگ - دوج چلنجر و شورلت کامارو پس از گذشت سه دهه به رقابت می پردازند .  سه خودرویی که کارخانه های سازنده شان با مشکلات مختلف اقتصادی - زیست محیطی و... دست به گریبان هستند و از آخرین حربه های خود برای زنده ماندن استفاده می کنند .

کامارو در دو سطح تجهیزات عرضه می شود که SS و RS نام دارند .

مدل پایه یا RS از یک موتور 6/3 V6 با سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند . حداکثر توان تولیدی این موتور 300 اسب بخار است که می تواند این میزان قدرت را از طریق یک گیربکس 6 سرعته ی دستی با نام Aisin و یا 6 سرعته ی اتوماتیک با نام 6L50 انتقال دهد .

مدل SS به یک موتور V8 6/2 لیتری مجهز شده که می تواند قدرتی در محدوده ی 395 تا 420 اسب بخار تولید کند .

این گونه به یک گیربکس 6060 شش سرعته ی دستی که از مدل کوروت LS3 به عاریت گرفته شده سود می برد .

این موتور به سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است که در مواقع لزوم چهار سیلندر موتور را از کار می اندازد و به کاهش مصرف سوخت کمک می کند .

مدل LS3 ( که جزئی از مدل SS است ) می تواند حداکثر 420 اسب بخار قدرت و 408 پوندفوت گشتاور تولید کند .  مدل L99 نیز 395 اسب بخار توان و 395 پوندفوت گشتاور ایجاد می کند .

فاصله ی بین دو محور این خودرو برابر 285 سانتیمتر و طول کامارو برابر 481 سانتیمتر است که  از فورد موستانگ طویل تر و از دوج چلنجر کوتاهتر  است .

همانند موستانگ کامارو یک خودروی چهار نفره است ولی چلنجر برای پنج نفر سرنشین طراحی شده است .

کامارو بر روی پلاتفرم بهبود داده شده ی هولدن که " زتا " نام دارد پایه ریزی شده و فنربندی های عقب نیز از نوع مولتی لینک مستقل می باشد .

گونه ی شش سیلندر این خودرو با پکیج FE2 عرضه می شود که شامل کاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 2/22 میلی متر و فنرهای عقب به اندازه ی 7/21 میلی متر می گردد . میله ی ضد غلطش برای جرخ های عقب نیز عضوی از این پکیج است . این خودرو با رینگ های استاندارد 18 اینچی عرضه می شود در حالی که رینگ های 19 و 20 اینچی نیز آپشن هستند .  تایر پایه نیز از نوع بی اف گودریچ  چهار فصل به ابعاد P245/55R18 است .

پکیج FE3 نیز شامل کاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 23 میلیمتر و رینگ های 20 اینچی و میله ی ضد غلطش است . تایر در نظر گرفته شده برای این پکیج که از نوع پیرلی پی زیرو میباشد دارای ابعاد 45/245  در جلو و 75/245 در عقب می باشد .

سیستم ترمز مدل RS با SS  نیز متفاوت است به طوریکه مدل پایه باتک پیستون و دیسک ترمز 6/12 اینچی در جلو و 4/12 اینچی در عقب عرضه میشود و مدل SS با چهار پیستون و دیسک های ترمز 14 اینچی در جلو 6/13 اینچی در عقب به فروش می رسد .

شورلت وزن کامارو را به 1700 کیلوگرم رسانده است در حالی که تقسیم وزن به صورت 48/52 بین دو محور جلو و عقب صورت گرفته است .

پایان سخن :

کامارو جزء معدود اتومبیل های آمریکایی است که از نسبت حجم به قدرت مناسبی برخوردار است ( 6/3 لیتر و 300 اسب بخار ) و این امر در کنار ظاهر جذاب و هجومی این خودرو فروش مناسبی را برای آن متصور می سازد .

این خودرو در فصل اول سال 2009 وارد بازار خواهد شد و 10 ماه بعد نیز مدل کانورتیبل به آن اضافه می شود .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ