سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/3/23
4:56 ع

برای امروز یکی از جدیدترین خودروهای معرفی شده رو مورد بررسی قرار میدم . امیدوارم که این مطلب مورد پسند شما خوانندگان گرامی قرار بگیره و از این که مطالب رو با ذکر منبع نقل میکنید متشکرم .

منتظر نظراتتون هستم .

Lancia Delta

Lancia Delta

لانچا دلتا در پاییز سال ???? متولد شد . این خودرو به دلیل برخورداری از طراحی نوآورانه و ویژگی های فنی و ظاهری مناسب توانست خیلی زود به خودرویی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود به طوریکه در سال ???? موفق به دریافت عنوان " خودروی سال " از طرف روزنامه نگاران شد .

این خودرو در ابتدای امر با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو و دو موتور ?/? و ?/? لیتری که به ترتیب ?? و ?? اسب بخار قدرت تولید میکرد وارد بازار شد . اما کم کم موتورهای جدیدتر و قدرتمندتری نیز به خانواده ی موتورهای این خودرو افزوده شد به طوریکه در سال ???? گونه ی GT این خودرو با یک موتور 6/1 لیتری 105 اسب بخاری ظاهر گشت و توانست به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد .

فروش این خودرو تا سال  1994 ادامه یافت ( در انگاستان ) در حالی  در این مدت تعداد 480000 دستگاه از این خودروی معروف در سراسر دنیا به فروش رسید .

اینک پس از گذشت ? سال از توقف تولید نسل قبلی این خودرو شرکت لانچا تصمیم گرفت تا بار دیگر این اتومبیل را احیا کند .

اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه میکند طراحی خشن و جذاب آن است که پیرو سبک طراحی ایتالیایی صورت گرفته است . 

طراحی این اتومبیل در مرکز طراحی لانچا صورت گرفته است . 

Lancia Delta

خطوط بدنه و کاپوت در قسمت جلوی خودرو بیشتر حالتی خشن و هجومی به اتومبیل بخشیده است و در کنار چراغ های کشیده و تیز نمای بیرونی لانچا را جذاب تر ساخته است .

جلوپنجره ی این خودرو به خوبی توانسته ترکیبی از پیشرفتگی و سنت را به معرض نمایش بگذارد . البته نباید در این میان از نقش نوار کرومی که در اطراف جلوپنجره قرار دارد و جلوه ی خاصی به خودرو بخشیده است صرف نظر کرد .

خطوط قسمت جلو هنگام رسیدن به ستون C و گلگیرهای عقب حالتی ملایم تر به خود میگیرند و بیشتر سعی در حجیم تر و عضلانی جلوه دادن این بخش دارند . این سبک طراحی هماهنگی مناسبی با درب قسمت عقب دارد که در پایین تر از حد معمول قرار گرفته است .

محل جاگذاری چراغ های عقب -  که از جنس LED میباشند - با توجه به فرم گلگیر و خطوط بدنه مناسب است و باعث شده که طرح این خودرو علی رغم پیچیدگی در ابعاد و سطوح ساده و یکدست به نظر برسد .

قابل ذکر است که برای این اتومبیل امکان انتخاب 12 رنگ ( برای بدنه ) و چهار رینگ با طرح مختلف ( در ابعاد 16 - 17 و 18 اینچ ) وجود دارد .

Lancia Delta

دلتا در داخل نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد . رنگ بندی فوق العاده ی  این خودرو در قسمت داشبورد  که علاوه بر هماهنگی زیبایی و جلوه ی بسیار زیادی را نیز برای کابین این اتومبیل به ارمغان آورده است به قدرتی زیبا هست که بتوان از قرارگیری نه چندان متناسب دکمه ها و دریچه های کولر گذشت .

پوشش صندلی ها - فرمان و داشبورد تماما از مرغوب ترین چرم ها ( از جمله چرم آلکانتارا ) است و به کارگیری هوشمندانه ی آن تحسین هر کسی را برمی انگیزاند .

دلتا اولین اتومبیلی است که در این کلاس پوشش چرم را ( آن هم با این کیفیت ) به طور استاندارد عرضه میکند و از این لحاظ به سلف خود شباهت زیادی دارد ( در نمونه های اولیه ی لانچا دلتا تجهیزاتی به طور استاندارد نصب شده بود که در کلاس خود بی نظیر بود مانند نصب سیستم " پاور ویندو " ) .

مشتری برای انتخاب رنگ کابین خودروی خود با سه انتخاب روبرو است : مشکی - آبی و ترکیب بژ با مشکی .  البته برای انتخاب پوشش صندلی ها نیز چهار امکان مختلف وجود دارد .

تمامی موتورهای قدرتمند این خودرو توسط واحد تکنولوژی سیستم انتقال قدرت فیات موسوم به FTP طراحی و ساخته شده است . چیزی در حدود 20000 نیروی کار - 15 کارخانه و 10 مرکز تحقیقات در کشورهای مختلف دست به کار شدند تا وظیفه ی طراحی و تولید موتورهای این اتومبیل را بر عهده بگیرند .

موتورهای بنزینی این خودرو عبارتند از :

  • 4/1 لیتر حجم - 120 و 150 اسب بخار قدرت :  موتور اول 150 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5500 تولید مینماید و موتور دوم که ضعیفتر است در دور موتور 5000 120 اسب بخار قدرت تولید مینماید . میزان گشتاور هر دور موتور برابر 206 نیوتون متر است که موتور قویتر این میزان گشتاور را در دور موتور 2250 و موتور ضعیفتر در دور موتور 1750 تولید میکند .
  • 8/1 لیتر حجم - 200 اسب بخار قدرت : این موتور که مجهز به دوتوربوشارژر است از نرمی و عملکرد بالایی برخوردار است . تزریق سوخت به طور مستقیم باعث شده تا بازدهی این موتور افزایش یابد .

Lancia Delta

موتورهای دیزلی این خودرو عبارتند از :

  • 6/1 لیتر حجم - 120 اسب بخار قدرت : این موتور 16 سوپاپه با بهره گیری از سیستم توربوشارژر 120 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور تولید میکند . میزان مصرف سوخت این موتور نسبت به نمونه های مشابه 8 % کاهش پیدا کرده است .
  • 9/1 لیتر حجم - 190 اسب بخار قدرت : بارزترین ویژگی این موتور استفاده از دوتوربوشارژر پیشرفته است که دارای ابعاد متفاوت میباشند . به طوریکه توربوشارژر کوچکتر در دور موتورهای زیر 1800 به کار می افتد و توربوشارژر بزرگ نیز در دور موتورهای 1800 - 3000 وارد عمل میگردد . از دور موتور 3000 به بعد هر دو توربوشارژر به طور همزمان مشغول به کار خواهند شد . قابل ذکر است که گشتاور این موتور برابر 400 نیوتون متر میباشد که در دور موتور 2000 دست می آید .

شرکت لانچا برای این خودرو سه نوع گیربکس مختلف در نظر گرفته است :

  • M32 : دستی - 6 سرعته - برای مدل های 120 و 150 اسب بخاری بنزینی
  • C530 : دستی - 6 سرعته - برای گونه ی 6/1 لیتری دیزلی
  • M32 : ترکیبی - 6 سرعته - برای گونه ی 6/1 لیتری دیزلی

گیربکس های زیر نیز در آینده ی نزدیک در دسترس هستند :

  • F40 : دستی - 6 سرعته - برای مدل 9/1 لیتری دیزلی
  • Aisin : سکوئنشال - 6 سرعته - برای مدل بنزینی 200 اسب بخاری

قابل ذکر است که تمامی موتورهای در نظر گرفته شده برای این خودرو چه دیزلی و چه بنزینی استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس میکنند .

Lancia Delta

پایان سخن :

شرکت لانچا با احیا کردن مدل دلتا قصد دارد تا آبروی از دست رفته ی خود را دوباره بدست بیاورد . موفقیت مدل دلتا منجر به موفقیت لانچا خواهد شد به همین دلیل این شرکت سرمایه گذاری زیادی را انجام داده تا این ودرو تا حد ممکن بی نقص روانه ی بازارهای فروش گردد . به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا لانچا توانایی شکست دادن رقیبان قدرتمند آلمانی خود را دارد ؟


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ