سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/3/23
4:52 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امروز داشتم تو اینترنت کمی گشت میزدم که دیدم کانسپت جدید ب ام و هم معرفی شد ! واسه همین به سرعت دست به کار شدم تا بتونم این خبر رو که در حقیقت یک مطلب شده واسه شما هم تعریف کنم !!

منتظر نظراتتون هستم .

 

BMW GINA Light Visionary Model Concept

 

BMW GINA Light Visionary Model Concept Car

آیا میتوانید تصور اتومبیلی را داشته باشید که به طور دائم تغییر چهره میدهد ؟ شاید تا قبل از معرفی این کانسپت زیبا توسط ب ام و اغلب ما این کار را مهار و غیر عملی میدانستیم . اما برای طراحان و مهندسان خلاق و توانای ب ام و این کار انجام شدنی است .

" گینا " نام اتومبیل پارچه ای اسپرتی است که میتواند به وسیله ی دستگاهی الکتروهیدرولیکی به طور دائم تغییر چهره بدهد . استفاده از پارچه به عنوان پوشش این خودرو امری است که برای اولین بار صورت پذیرفته است . بدنه ی فلزی اتومبیل نگه دارنده ی پوشش پارچه ای است و شما میتوانید با تغییر دادن محل این قسمت های فلزی شمایل اتومبیلتان را تغییر دهید .

اگر چه به نظر نمیرسد هدف شرکت ب ام و از معرفی این کانسپت معرفی سبکی جدید در طراحی خودرو باشد ولی " گینا " به خودی خود از طراحی زیبا و هیجان انگیزی برخوردار است .

چراغ های جلوی این اتومبیل ( البته در حالت باز بودن !! ) نظیر اغلب اتومبیل های جدیدی که شاهد معرفی آن ها هستیم از فرمی کشیده و خشن برخوردار است .

BMW GINA Light Visionary Model Concept Car

در این کانسپت اصالت ب ام و فراموش نشده و جلوپنجره های کلیوی شکل آن هنوز حفظ شده است اگر چه اندازه ی آن متغیر است !!

خطوط روی بدنه کاملا برآمده و مواج است و بسیار ملموس به نظر میرسد و همین ویژگی این اتومبیل اسپرت را برجسته تر نشان میدهد .

گینا در داخل نیز از فرمی قابل تغییر استفاده میکند . کابین این اتومبیل در عین سادگی روان و گیرا است که با تغییر فرم آن میتوان جلوه های متفاوت تری از آن را دید .

این خودرو بر روی پلاتفرم مدل Z8 ساخته شده و به احتمال زیاد یک موتور 8 سیلندر زیر کاپوت پارچه ای آن قرار خواهد داشت !!

BMW GINA Light Visionary Model Concept Car

 

پایان سخن :

 

اگر چه تولید انبوه این خودرو غیر عملی و خیال پردازانه است ( حتی ب ام و نیز با گذاشتن پسوند  visionary به این موضوع اذعان دارد ) ولی دلیل بر این نمیشود که شاهد استفاده از سبک طراحی این خودرو در سایر محصولات ب ام و باشیم . به طور مثال مدل Z4 میتواند گزینه ی خوبی برای شباهت به این کانسپت باشد .

به هر حال باید به تیم طراحی ب ام و و آقای کریس بنگل به خاطر چنین جسارتی که در طراحی یک خودرو ; آن هم در مورد خودروی اصیلی مانند ب ام و به خرج داده اند آفرین گفت .

 

BMW GINA Light Visionary Model Concept Car

000

BMW GINA Light Visionary Model Concept Car


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ