سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/3/23
3:38 ع

بررسی شورلت کامارو کانورتیبل کانسپت بپردازم . بسیاری از شما این خودرو را در نمایشگاه های مختلف دیده اید اما شاید از آن اطلاعات کافی نداشته باشید به همین دلیل امروز میخواهم به بررسی دقیق تر این خودرو بپردازم .

TinyPic image

پس از عرضه ی نسل جدید فورد موستانگ توسط شرکت فورد و ارایه ی مدل کوروت و با توجه به استقبالی که از این دو مدل شد شرکت جنرال موتورز تصمیم گرفته تا دو مدل دیگر تاریخی را دوباره احیا کند ! شورلت کامارو و پونتیاک فایربیرد این دو خودرو هستند .

هم اینک جنرال موتورز مشغول کار بر روی کانسپتی است که کامارو 2009 نام دارد . البته مدل کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شده که ما به بررسی این مدل میپردازیم .

کامارو کانورتیبل بر روی پلاتفرم " زتا " ی جنرال موتورز ساخته و پرداخته شده . چهره ی این خودرو به وضوح نمایانگر کاماروهای دهه ی 60 و70 است .

TinyPic image

دو چراغ گرد ساده ولی خشن در میان خطوط تیز و شکسته ی بدنه جای گرفته تا نمایی خشن و جذاب به کامارو ببخشد .

فرم جلوپنجره با قوسی ملایم به سمت پایین و جلو ادامه پیدا میکند تا فرمی تهاجمی به خودرو ببخشد .

تصور رانندگی با این کانورتیبل نارنجی آن هم در غروب آفتاب کلیفرنیا بسیار لذت بخش است .

رینگ های 21 اینچی کرومی کامارو ابهت خاصی به این خودرو بخشیده و نمای جانبی این اتومبیل را بهبود بخشیده است .

طول کامارو برابر 72/4 سانتیمتر است که چندان کوچک به نظر نمیرسد ! طول این خودرو اندازه ی فورد موستانگ است ولی 15 سانتیمتر از فورد موستانگ پهن تر است .

طراحی کلی کامارو را باید یک ریترو یا بازگشت به گذشته به حساب آورد . طراحی این خودرو بسیار جلب توجه کننده و زیباست و با وجود سقف بازشو برای یک گردش بسیار لذت بخش است .

TinyPic image

کابین این خودرو نیز همانند ظاهرش کانسپت به نظر میرسد ! نشان دهنده های دایره ای شکل به همراه داشبورد ساده و خلوت خبر از یک خودروی قدرتمند آمریکایی میدهد !

ترکیب رنگ کرم و خاکستری در کابین به گونه ای زیبا و لذت بخش است و این احساس لذت با وجود دسته دنده ی کرومی تکمیل میشود .

TinyPic image

البته بخشی از این زیبایی ناشی از فرصت زیادی است که طراحان این خودرو در استرالیا بر روی پلاتفرم زتا انجام داده اند .

 

TinyPic image

این یک خودروی قدرتمند است و به یک موتور قوی نیاز دارد ! برای این خودرو فعلا یک موتور 8 سیلندر وی شکل با کد LS2 و قدرت 400 اسب بخار در نظر گرفته شده . این موتور متعلق به شورلت کوروت میباشد .

برای این خودرو موتورهای 6 سیلندر نیز در نظر گرفته شده .

TinyPic image

یک موتور وی 6 با 6/3 لیتر حجم مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت به محفظه ی سیلندر برای این شورلت آماده شده که میتواند 302 اسب بخار نیرو تولید کند . البته این موتور بر روی مدل 2008 کادیلاک اس تی اس نیز نصب میشود .

همچنین یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است .

در پایان باید گفت که ای کاش مسئولان جی ام کمی زودتر به فکر عرضه ی این خودرو می افتادند چون تحمل تا بهار سال 2009 کمی مشکل است !!

TinyPic image

TinyPic image


مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ